Jak wszystko w mahjong'u, również rodzaj czekania na ostatni kamień ma znaczenie dla układu i jego wartości.
RYANMENMACHI リャンメンマチ
Mamy już trzy MENTSU i główke, ale wciąż czekamy na jeden z dwóch możliwych kamieni do SHUNTSU.
Jak widać na zdjęciu mamy już 4MAN i 5MAN, a więc czekamy na 3MAN lub 6MAN.
Czekanie w RAYNMENMACHI zawsze wygląda tak, że pasują nam dwa kamienie, np mamy 2 i 3, więc czekamy na 1 lub 4, albo 7 i 8 i czekamy na 6 lub 9.
Jednak gdy mamy 1 i 2, a czekamy tylko na 3, to nie jest już RYANMENMACHI. Musimy zawsze czekać na jeden z dwóch możliwych kamieni.
KANCHANMACHI カンチャンマチ
Mamy już trzy MENTSU i główkę, ale wciąż czekamy na środkowy kamień do SHUNTSU.
Na zdjęciu mamy 4MAN i 6MAN, więc czekamy tylko na 5MAN, ponieważ żaden inny kamień nie zrobi nam z tego SHUNTSU.
Innym przykładem KANCHANMACHI może być np. 1 i 3, kiedy czekamy na 2, albo 7 i 9, kiedy czekamy na 8.
PENCHANMACHI ペンチャンマチ
Kiedy czekamy na kamień 3 lub 7 do krańcowego SHUNTSU (1 2 3 lub 7 8 9).
TANKIMACHI タンキマチ
Mamy już cztery MENTSU i czekamy tylko na brakujący kamień do główki.
SHANPONMACHI シャンポンマチ
Mamy trzy MENTSU i dwie główki. Czekamy na brakujący kamień do KOTSU by z jednej z tych główek zrobić czwarte brakujące MENTSU.
Jak widać na zdjęciu mamy dwie pary: numeryczną 3PIN i wiatru NAN. Jeśli dojdzie nam 3PIN, to główką będzie wiatr. Jeśli wiatr to główką będzie 3PIN.
Tags:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz